A Diablo című videójátékkal kapcsolatos háttérinformációk

2020. február 05. 01:03 - cszcsaba

Gemek

Ékkövek. A felszerelésünk socket-jeibe lehet őket illeszteni. A játékban normál és legendary gemeket lehet gyűjteni.

cikkbe_gems.jpg

A gemek extra statokat vagy passzív képességeket adnak karakterünknek. Azon itemekbe lehet betenni őket, amelyek rendelkeznek sockettel.

Kétféle gem van a játékban:

1. Gemek

Ezek a "normál" gemek, akármelyik foglalatbe be lehet őket illeszteni. Fejesbe és fegyverbe illesztve különleges statokat adnak, bármely más socketben main statot.
A típusai:

    • Amethyst (Vitality / Helm: Life% / Weapon: Life per Hit)
    • Diamond (All Resistance / Helm: Cooldown reductiuon / Weapon: Increased damage against elites)
    • Emerald (Dexterity / Helm: Goldfind / Weapon: Critical Hit Damage)
    • Ruby (Strenght / Helm: +Experience / Weapon: +Damage)
    • Topaz (Intelligence / Helm: Resource cost reduction / Weapon: Thorns Damage)

 A gemek rangjai:

    • Normal
    • Flawless
    • Square
    • Flawless Square
    • Star
    • Marquise (61-es szinttől lootolható)
    • Imperial
    • Flawless Imperial
    • Royal
    • Flawless Royal

2. Legendary gemek

Passzív képességeket adnak karakterünknek. Megszerezhetők minden Greater Riftben (a Boon of the Hoarder a Vaultban), mindegy mekkora szinten megyünk. Ezeket a gemeket a GR végén egy Urshi nevű NPC-nél lehet fejleszteni, de a fejlesztés esélye a GR nehézségétől függ.
Ha van 1 gemünk 30-as szinten azt a legjobb 100% eséllyel, minimum 40-es szintű riftben tudjuk fejleszteni. Ha csak 9 szint különbség van a gem és rift szintje közt, máris csak 90% esély van arra, hogy fejleszteni tudjuk.

Minden gem húzását 100%-ba lehet húzni ha a gem szintjénél 10-el nagyobb a gr szintje.Az empowered kipipálásával goldért plusz egyet húzhatunk a gemen és ha nem halunk meg egyszer sem, akkor még egyet. Azaz összesen ötöt tudunk húzni egy gr rifttel.
Level 1-es gem húzása 100%ban: a gem szintjéhez 14-et kell hozzá adni, ha biztosra tudjuk, hogy nem halunk meg.

Majdnem minden gemet kizárólag csak amuletbe illetve ringbe tudunk behelyezni. A kivétel a Gem Of Ease, amit csakis fegyverbe, illetve a Red Soul Shard, amelyet csak sisakba.

A legendary gemek listája és képességeik (angol):
https://diablo.fandom.com/wiki/Legendary_Gems

cover_gems.jpg

A legendary gemek tulajdonságainak magyar fordítása:

BANE OF THE POWERFUL

    • 20%-kal megnöveli a sebzésünket, 30 másodpercre, miután megöltünk egy Elit csapatot (rare elitnél ide értendőek a minionok is).
    • Minden upgrade 1 másodperccel növeli meg a buff idejét
    • 25-ös szinttől: megnöveli a sebzésünket Elitek elleni harcban 15% -al és csökkenti az elitektől benyelt sebzést 15%-al.

BANE OF THE STRICKEN

    • Minden sikeres támadás 0,8%-kal növeli a karakter skilljei által okozott károkat.
    • Minden upgrade 0,01% -kal növeli ezt a bónuszt.
    • 25-ös szinttől: 25% -kal növeli a bossok (köztük az Rift Guardians) elleni sebzést.

BANE OF THE TRAPPED

    • 15%-kal Megnöveli a sebzést olyan ellenfelekkel szemben, akik control-impairing effekt (pl. stun, freez) hatása alatt állnak
    • Minden upgrade 0,3%-al növeli a bónuszt
    • 25-ös szinttől: Olyan aurát hoz létre, amely minden 15 yardon belüli ellenség mozgási sebességét 30%-kal csökkenti (vagyis a gem saját magát proccolja)

BOON OF THE HOARDER

    • Egy ellenség megölésekor 25% esély van arany droppolására
    • Minden upgrade 1,5%-al növeli az esélyt (a gem maximális szintje 50)
    • 25-ös szinttől: 30% movement speedet kapsz 3 másodpercre ha goldot veszel fel

BOYARSKY'S CHIP

    • 16000-el növeli a Thorns damage-t
    • Minden upgrade további 800-al növeli a Thorns damage-t
    • 25-ös szinttől: A primary skillek taunt-olják (magára irányítja) az első ellenséges támadást 2 másodpercre

ENFORCER

    • A játékost segítő petek sebzését növeli meg 15%-kal
    • Minden upgrade 0,3%-al növeli a petek sebzését
    • 25-ös szinttől: A petek 90%-kal kevesebb sérülést fognak kapni

ESOTERIC ALTERATION

    • Csökkenti a nem-fizikai sebződést 10%-al
    • Minden upgrade növeli a sebződés-csökkenést 0,5%-al
    • 25-ös szinttől: 75%-al nő a nem-fizikai ellenállás, ha a karakter élete 50% alá esik.

GEM OF EASE

    • A mobok megölése további 500 tapasztalati pontot (XP) ad és ez szorzódik a játék nehézségének megfelelően
    • Minden upgrade növeli a bónusz tapasztalatot 50-el
    • 25-ös szinttől: Mind a gem, mind az item, amibe belekerül használható bármelyik karakterszinten

GEM OF EFFICACIOUS TOXIN

    • Minden eltalált ellenséget megmérgez a fegyvered sebzésének 2000%-val, 10 másodpercen keresztül
    • Minden upgrade növeli a mérgezést 50%-al.
    • 25-ös szinttől: Minden megmérgezett ellenségre 10%-kal nagyobb erővel hat minden, bármilyen forrásból származó sebzés és az ellenség sebzése is csökken 10%-al.

GOGOK OF SWIFTNESS

    • Minden sikeres támadás megnöveli a támadási sebességünket 1%-kal, a dodge esélyét pedig 0,5%-al 4 másodpercen át. Ez a hatás 15-ször stackelődhet.
    • Minden upgrade a dodge esélyét 0,01%-al növeli
    • 25-ös szinttől: 1% Cooldown redukciót generál / stack

ICEBLINK

    • Minden cold-típusú skill lehűti az ellenfelet (chill), 60%-al lassítja 1 másodpercig (kivéve, ha van már rajta jobb effekt) és a az összes chill-hatás lassítási képességét 5%-al növeli (80%-ig)
    • Minden upgrade megnöveli a sebesség csökkentését 0,4%-al (A maximum szint 50)
    • 25-ös szinttől: További 10% esélye van a kritikus találatnak chillelt vagy fagyasztott ellenfelek ellen.

INVIGORATING GEMSTONE

    • Sikeres találat esetén az összes forrásból származó gyógyulást 1%-al 5 másodpercre növeli, és ez tízszeresen stackelhető
    • Minden upgrade megnüveli a gyógyítás bónuszt 0,02%-al.
    • 25-ös szinttől: Immunis lesz a karakter a Crowd Control (mozgást befolyásoló) effektekre.

LEGACY OF DREAMS

    • Amíg nincs szettbónusz a karakteren, minden visel legendary item megnöveli a sebzést 3,75%-al és csökkenti a bekapott sebzést 2%-al.
    • Minden upgrade növeli a sebzésbónuszt 3,75%-al (a gem maximális szintje 99)
    • 25-ösz szinttől: A bónuszok duplázódnak ancient item esetén

MIRINAE, TEARDROP OF THE STARWEAVER

    • 15% esély van arra, hogy egy közeli ellenséget megüssön 3000%-os fegyversebzéssel, ami holy-típusú sebzés lesz, valamit gyógyítsa a karaktert a maximális élet 3%-ával.
    • Minden upgrade 60%-al növeli a sebzésbónuszt.
    • 25-ös szinttől: A közeli ellenfeleket megüti minden harmadik másodpercben

MOLTEN WILDEBEEST'S GIZZARD

    • Megnöveli a "Lifer per second" statot 10000-el
    • Minden upgrade növeli a "Lifer per second" statot 1000-el
    • 25-ös szinttől: Ha nem kapunk sebzést 4 másodpercig, egy "absorp shield" képződik, az aktuális "Lifer per second" értékéne 200%-ával

MORATORIUM

    • A kapott összes sebzés 35%-a eloszlik és több mint 3 másodperc múlva hat csak.
    • Minden upgrade 0,1 másodperccel növeli a késleltetés idejét
    • 25-ös szinttől: Ölésnél 20% esély van rá, hogy az eloszaltott sebzést eltüntesse

MUTILATION GUARD

    • 10%-al csökkenti a közelharci sebződést (bármilyen elemental-sebzéstípus esetén).
    • Minden upgrade 0,5%-al növeli a sebzéscsökkentést
    • 25-ös szinttől: Mialatt a karakter élete 50% alatt van, akadálytalanul mozoghat az ellenségeken és a Waller akadályokon keresztül.

PAIN ENHANCER

    • Kritikus találat esetén az ellenfélből 2500%-os fegyver sebzésnek megfelelő vérzés indul el, 3 másodpercig tart és mint fizikai sebzés realizálódik.
    • Minden upgrade megnöveli a sebzésbónuszt 50%-al
    • 25-ös szinttől: Vérmámort okoz, ettől 3%-kal megnő a támadási sebességünk minden vérző ellenféllel szemben, 20 yardos körön belül.

RED SOUL SHARD

    • Csak az évfordulós esemény során érhető el
      Rendszeresen küzd az irányításért, szabadon enged egy tűzgyűrűt, amely 12500%-os tűz típusú fegyversebzést okoz, miközben áthalad az ellenségeken
    • Minden upgrade 50%-al növeli a sebzésbónuszt
    • 25-ös szinttől: Karakterszint vagy paragonszint-lépéskor a karakter erőforrás költségei és skilljeinek cooldown-ja 75%-al csökken 30 másodpercre

SIMPLICITY'S STRENGTH

    • Megnöveli a primary skillek sebzését 25%-al
    • Minden upgrade megnöveli a sebzésbónuszt 0,5%-al
    • 25-ös szinttől: A karaktert a primary skillek gyógyítani fogják, a maximális élete 4%-ával, ha eltalál velük egy ellenséget

TAEGUK

    • Megnöveli a sebzést 2%-al 1,5 másodpercre a channeling-típusú skillek minden egyes mozzanatakor. Ez az effekt 10-szer stackelhető. Egy stack megszerzésekor frissül az összes meglévő stack.
    • Minden upgrade megnöveli a sebzésbónuszt 0,04%-al stackenként.
    • 25-ös szinttől: 2%-al megnöveli az armort stackenként.

WREATH OF LIGHTNING

    • Az ellenfél eltalálása esetén 15% esélye van egy mini-conduit buffnak (villám), ami másodpercenként 1250% fegyversebzéssel villám típusú sebzést ad a közeli ellenfeleknek 3 másodpercig
    • Minden upgrade 25%-al megnöveli a sebzésbónuszt
    • 25-ös szinttől: A mini-conduit effekt ideje alatt 25%-al nő a mozgási sebesség.

ZEI'S STONE OF VENGEANCE

    • A karakter által okozott sebzés növekszik 4%-kal minden 10 yarddal, mely a karakter és az általa eltalált ellenfél között húzódik. A buff maximálisan 20% lehet, amely 50 yard távolságnak felel meg.
    • Minden upgrade 0,08%-al növeli a sebzésbónuszt (tehát maximális távolságnál, a maximális buffot 0,4%-al)
    • 25-ös szinttől: Találat esetén 20% az esélye annak, hogy 1 másodpercre megbénul (stun) az ellenfél.

 

Fordítás: CsZCsaba

Forrás: Diablo Wiki

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tristram.blog.hu/api/trackback/id/tr1815459356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
A Diablo című videójátékkal kapcsolatos háttérinformációk
süti beállítások módosítása